Follow:
FOOD AND RECIPES

Protein muffins

Jeg har de sidste 2-3 måneder trænet fast 3-5 gange om ugen, alt efter hvor meget jeg har skulle på arbejde, lave lektier osv. En af de ting jeg har sværere ved er at ændre min kost 100%. Der skal selvfølgelig altid være plads til at få en dessert nogen gange osv, men hvis man vil se resultater skal den sunde kost helst være hver dag! De sidste par uger har jeg faktisk været rigtig god, og er top motiveret, nok også fordi jeg skal 2 uger til Mallorca om 3 ugers tid 🙂

Her vil jeg så lige give et tips videre, der kan bruges som snack hvis den søde tand melder sig. Eller bare som supplement til morgenmad/frokost. I har måske set diverse blogs og især fitnessblogs poste billeder af protein pandekager og muffins? Men derfor vil jeg alligevel tippe videre, og hellere end gerne høre andre idéer til sunde “kager”.

 photo IMG_7312.jpg photo IMG_7313.jpg

Til muffins: Her har jeg brugt 3 mellemstore bananer, 100 g kokosmel, 3 store æg, 1 tsk vanilje pulver og en smule sødemiddel – og brendet det hele sammen. Derefter kom jeg lidt “dej” i hver form og kom lidt blåbær i hver. Jeg lavede så den fejl, ikke at smøre formene med lidt olie/kokosolie, så papiret hang lidt fast på 2 dagen i bunden. (ellers er det måske mine billige forme fra Tiger jeg har brugt 😉 )

 photo IMG_7309.jpg

Til protein/havregryn kager: Jeg lavede kun nogle få for lige at prøve dem af, (ca 5) så hvis man vil lave flere kan man gange det op 😉 Jeg brugte til dem her, 1 mellemstor banan og ca 1 dl havregryn som jeg moste og blandede sammen. Til sidst kom jeg nogle rosiner i, og fordelte dem på bagepapir og dryssede med lidt kokos og kanel.

Begge dele fik ca 30 min i ovnen på 170 grader. De smager super godt, men det er selvfølgelig ikke som kage. Plus de mætter ret godt 🙂

bloglovin1

Related:

Previous Post Next Post

No Comments

  • Reply Simone Nymann

    De ser lækre ud! :O
    held og lykke med den fortsatte træning og sunde kost inden din rejse! 😉

    2. juni 2013 at 18:44
  • Leave a Reply